It is currently Thu Mar 28, 2024 10:40 am

All times are UTC - 8 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
Offline
 Post subject: Multilingual Go Book Project- new FULL translation(Russian)
Post #1 Posted: Thu Dec 13, 2018 1:54 am 
Dies in gote
User avatar

Posts: 53
Liked others: 34
Was liked: 32
Rank: DGS 3k
KGS: Jeth
IGS: Jeth
DGS: Jeth_Orensin
OGS: JethOrensin
Hello everyone! I would like to announce the opening of the Multilingual Go Book Project. In its beginning the project already provides for free a book about Go that is written for beginners and kyu players. The book is provided in two languages and it is 192 pages long and contains over 700 diagrams, explained with as much detail as possible.

I do not want to bore you with details, everything is explained at the project's website were you can download the books. It would be delightful if you could help in any way to translate the book in MORE languages, so that we can help promote Go in more countries.

https://www.gobook.eu/

I hope you will find it useful,
H. Kapolos (Jeth Orensin)

Image

_________________
~~~~~~~~~~~~~\\//~~~~~~~~~~~~~
Ok, I can Go now ...


Last edited by JethOrensin on Mon Nov 13, 2023 1:58 am, edited 13 times in total.

This post by JethOrensin was liked by 5 people: Bonobo, dsatkas, Elom, luigi, sybob
Top
 Profile  
 
Offline
 Post subject: Re: the Multilingual Go Book Project begins!
Post #2 Posted: Thu Dec 13, 2018 7:22 am 
Lives in gote

Posts: 422
Liked others: 269
Was liked: 129
KGS: captslow
Online playing schedule: irregular and by appointment
Great initiative!
I want to contribute by making a Dutch language version (Nederlands/Vlaams/Belgisch).

Top
 Profile  
 
Offline
 Post subject: Re: the Multilingual Go Book Project begins!
Post #3 Posted: Thu Dec 13, 2018 12:30 pm 
Dies in gote
User avatar

Posts: 53
Liked others: 34
Was liked: 32
Rank: DGS 3k
KGS: Jeth
IGS: Jeth
DGS: Jeth_Orensin
OGS: JethOrensin
I am very happy to have already received emails from people wanting to help with the translation :) That was a very pleasant surprise!

The plan for the other translations is for the content to be issued and uploaded per chapter. That way players from other countries will have a slightly steady input of content and if/when all chapters are translated then they can be issued all together, like the rest.

I think that idea also helps the translators, since they will be able to make things at their own pace and leisure :) So, there will be no deadlines since we do not have any publishers to push us for time. Everyone can contribute as much and whenever they can.

Since the diagrams are the same in each version, only the text needs to be translated and I was thinking about having a shared platform where all the translators could edit the texts they wanted. I have not determined in which way this will be achieved yet (since I was focused on launching the project), but I will see what that platform will be. I imagine that having the english text on on the left and anyone being able to right the translation on the right, is going to work well, and in that way noone will make duplicate work.

I will gather the names of the people interested to help and send them all another e-mail in January to inform them about the process.

_________________
~~~~~~~~~~~~~\\//~~~~~~~~~~~~~
Ok, I can Go now ...

Top
 Profile  
 
Offline
 Post subject: Re: the Multilingual Go Book Project begins!
Post #4 Posted: Sat Dec 15, 2018 12:07 pm 
Oza
User avatar

Posts: 2221
Location: Germany
Liked others: 8262
Was liked: 924
Rank: OGS 9k
OGS: trohde
Universal go server handle: trohde
AWESOME project, thank you!

_________________
“The only difference between me and a madman is that I’m not mad.” — Salvador Dali ★ Play a slooooow correspondence game with me on OGS? :)

Top
 Profile  
 
Offline
 Post subject: Re: the Multilingual Go Book Project begins!
Post #5 Posted: Sat Jun 29, 2019 2:00 am 
Dies in gote
User avatar

Posts: 53
Liked others: 34
Was liked: 32
Rank: DGS 3k
KGS: Jeth
IGS: Jeth
DGS: Jeth_Orensin
OGS: JethOrensin
The second chapter has been uploaded for the Brazilian Portuguese and the translation is coming along nicely. In addition to that **the whole website** has been translated to Brazilian Portuguese, all thanks to the awesome translating work of @lucasfelix . In the next month I will also be uploading some improvements and corrections for the completed versions of the book (in English and in Greek)

You can download the books and chapters for all versions and read the site in Brazilian Portuguese here: https://porbr.gobook.eu/

As always if anyone is keen to help translating the book to his own native language, just send me a message and we can get things rolling immediately.

Be well! :)

_________________
~~~~~~~~~~~~~\\//~~~~~~~~~~~~~
Ok, I can Go now ...


This post by JethOrensin was liked by: Bonobo
Top
 Profile  
 
Offline
 Post subject: Re: the Multilingual Go Book Project begins!
Post #6 Posted: Sat Jun 29, 2019 5:29 am 
Lives in gote

Posts: 502
Liked others: 1
Was liked: 153
Rank: KGS 2k
GD Posts: 100
KGS: Tryss
I tried a first draft at the start of chapter 1 introduction in French :

Introduction : Par un débutant, pour les débutants.

Je ressens le besoin d’expliquer que ce livre a deux raisons principales d’exister. La version anglaise est née avant tout car je n’ai jamais trouvé un livre écrit avec la mentalité d’un débutant. Le jeu de Go a des règles très simples à apprendre et mémoriser, mais sa complexité est incroyable. De la même façon qu’un étudiant en art est intimidé devant une toile vierge, le débutant est intimidé devant un goban vide. Nous estimons n’avoir aucune stratégie claire ni raison valable pour jouer un coup précis. Nous savons aussi que nous n’avons pas le savoir faire, le raisonnement ou encore la capacité de jouer un “excellent coup” ou concevoir un vaste plan sur le plateau. Chaque nouveau coup que nous rencontrons (et ils sont innombrables) nous rend nerveux. Nous sommes perdus et cherchons à nous améliorer, mais ça n’est pas une tache facile, le progrès n’est pas automatique et les joueurs plus forts semblent comprendre bien plus de choses que nous.
Les vastes connaissances des joueurs professionnels ou des plus forts amateurs nous semblent hors d’atteinte et beaucoup de débutants déséspèrent ou s’épuisent à essayer d’extirper plus de connaissances du jeu. Mais (mal)heureusement, le Go n’est pas ce genre de jeu, prendre de temps à autre un peu de recul et revisiter
les fondamentaux avec une approche plus simple ou simplement différente. De ce point de vue, ce livre va essayer de couvrir autant de sujets que possibles tout en les gardants aussi simples et clairs que possible. Mais pourquoi devriez vous lire ce livre ? Il est destiné à deux types de lecteurs :
a) Ceux qui veulent initier leurs amis et proches qui ne connaissent rien au jeu, et leur proposer une approche adaptée qui, avec un peu de chance, ne les dissuadra pas de jouer et d’experimenter de nouveaux coups et styles de jeu.
b) Grands débutants, qui, je l’espère, trouverons dans ce livre quelques idées simples qui leur permettront de s’améliorer, présentées d’une façon proche de leur mode de raisonnement et donc plus facile à assimiler.

La seconde raison est que, à ma connaissance, il n’y a pas de livre gratuit et légalement accessible que l’on peut partager pour diffuser le savoir aux nouveaux joueurs de tout pays. Je voulais proposer quelque chose qui puisse être partagé facilement et légalement. Un livre qui n’aurai pas besoin de négociation ou la coordination d’éditeurs pour être traduit et diffusé. L’Europe a de nombreux pays et de nombreuses lanques, et tout ses habitants ne maitrisent pas l’anglais suffisament pour étudier un livre écrit en langue étrangère. Les livres et autres ressources ne sont pas toujours accessibles dans certaines langues, et j’avais le sentiment que quelque chose devait être fait. Ce livre est une part du projet qui espère remplir ce vide. Mon but est de le rendre librement accessible à autant de gens et dans autant de langues que possible.

Je dois admettre que ce livre est, à ma connaissance, le seul écrit par une personne qui n’est ni un joueur professionnel de Go ni même un amateur de niveau dan. Heureusement, nul besoin d’être un professionnel pour écrire un guide pour débutant. En éspérant que les lecteurs ciblés le trouveront utiles et que bien d’autres personnes me rejoindront pour participer à ce projet. La situation du jeu de Go dans mon pays, la Grèce, a été crucial dans la créaion de ce projet. Au moment où j’écris ces lignes, il n’y a pas de fédération officielle de Go en Grèce, ni même un seul club officiellement déclaré dans le pays. Ce qui existe, ce sont vingt à trente personnes qui jouent au jeu chaque année et font ce qu’ils peuvent pour représenter le jeu à l’intérieur et à l’exterieur de nos frontières. Nous faisons de notre mieux, mais comment faire connaitre ce jeu magnifique sans clubs, sans fédération, sans moyens d’enseigner ?

Impossible. Il nous faut trouver un moyen d’enseigner, un moyen d’amener plus de gens à apprécier le jeu et à participer. Je crois que le meilleur outil pour celà est un livre. J’ai donc écrit ce livre, car je pense que c’est ce que je pouvais apporter de mieux à cet effort collectif. Hors contexte, ce livre peut parraitre vain et présomptueux dans ce qu’il tente de faire, mais ça n’a jamais été une histoire d’orgueil. Pour le jeu de Go dans notre pays, c’est une nécéssité. Et peut être d’autres pays et d’autres langues ont elles aussi besoin d’un tel livre. J’ai remarqué quelque chose à propos de la composition des équipes lors du Pandanet Go European Team Championship. Beaucoup d’équipes de pays comme le notre ne semblent pas avoir beaucoup de jeunes joueurs dans leurs rangs. Offrir aux jeunes un livre dans leur langue pourrait beaucoup aider.

Une dernière chose avant que vous ne passiez au contenu proprement-dit du livre. Dans mon travail comme enseignant en informatique auprès des enfants, j’ai remarqué quelque chose : Les enfants s’ennuient rapidement quand vous leur expliquez quelque chose de nouveau sans leur dire pourquoi c’est important, utile et excitant. Ils vont trouver ça pénible ou inutile. Ils font le voir comme un travail de plus. Ma solution a été de leur montrer immédiatement une application pratique de ce que je venai de leur expliquer, dans un vrai programme. Bien entendu, celà veut dire qu’ils ne comprennent pas complètement ce qui leur est montré, mais leur intérêt est piqué. Ils se rendent comptent que ce qui leur a été appris est actuellement utile, et pas seulement quelque chose de vague et d’ennuyeux.


J’ai donc utilisé cette idée dans ce livre, et quand j’introduirai quelque chose de nouveau, j’essayerai d’en donner immédiatement un exemple tiré d’une partie réelle ainsi que les raisonnements et décisions qui ont conduit à jouer ces coups. J’invite tout le monde à étudier les exemples les plus complexes sur un vrai goban ou un éditeur de Go sur leur ordinateur et à essayer et jouer les séquences proposées, et j’espère que ça aura le même effet bénéfique sur vous que celui que ça a sur mes élèves. Pas d’inquiétude si vous ne comprenez pas tout immédiatement : à la fin du livre, comme à la fin de l’année scolaire, tout sera devenu beaucoup plus clair.

Merci pour votre temps et votre confiance dans ce livre, Haris Kapolos, 3 Kyu DGS


I didn't proof read it at all, and some formulations are still a little rough. I'm not sure how long I'll go at it, but I guess I'll try to translate chapter 1 (no warranty is expressed or implied of the continuation of this translation :lol: )


This post by Tryss was liked by 2 people: Bonobo, JethOrensin
Top
 Profile  
 
Offline
 Post subject: Re: the Multilingual Go Book Project begins!
Post #7 Posted: Sat Jun 29, 2019 10:51 am 
Gosei
User avatar

Posts: 1753
Liked others: 177
Was liked: 491
Tryss' translation, proofread. I didn't compare much with the original text, mainly corrected spelling mistakes and changed a few words when the meaning of a sentence was unclear or when a word looked obviously wrong.

Introduction : Par un débutant, pour les débutants.

Je pense devoir expliquer les deux raisons principales pour lesquelles ce livre a été conçu. La version anglaise est née avant tout car je n’ai jamais trouvé un livre écrit avec la mentalité d’un débutant. Le jeu de Go a des règles très simples à apprendre et mémoriser, mais sa complexité est incroyable. De la même façon qu’un étudiant en art est intimidé devant une toile vierge, le débutant est intimidé devant un goban vide. Nous estimons n’avoir aucune stratégie claire ni raison valable pour jouer un coup précis. Nous savons aussi que nous n’avons pas le savoir-faire, le raisonnement ou encore la capacité de jouer un “excellent coup” ou de concevoir un vaste plan sur le plateau. Chaque nouveau coup que nous rencontrons (et ils sont innombrables) nous rend nerveux. Nous sommes perdus et cherchons à nous améliorer, mais ça n’est pas une tâche facile, le progrès n’est pas automatique et les joueurs plus forts semblent comprendre bien plus de choses que nous.
Les vastes connaissances des joueurs professionnels ou des amateurs plus forts nous semblent hors d’atteinte et beaucoup de débutants désespèrent ou s’épuisent à essayer d’extirper plus de connaissances du jeu. Mais (mal)heureusement, le Go n’est pas ce genre de jeu, donc peut-être devrions-nous prendre de temps à autre un peu de recul et revisiter les fondamentaux avec une approche plus simple ou simplement différente. De ce point de vue, ce livre va essayer de couvrir autant de sujets que possible tout en les gardant aussi simples et clairs que possible. Mais pourquoi devriez-vous lire ce livre ? Il est destiné à deux types de lecteurs :
a) Ceux qui veulent initier leurs amis et proches qui ne connaissent rien au jeu, et leur proposer une approche adaptée qui, avec un peu de chance, ne les dissuadera pas de jouer et d’expérimenter de nouveaux coups et styles de jeu.
b) Grands débutants, qui, je l’espère, trouveront dans ce livre quelques idées simples qui leur permettront de s’améliorer, présentées d’une façon proche de leur mode de raisonnement et donc plus faciles à assimiler.

La seconde raison est que, à ma connaissance, il n’y a pas de livre gratuit et légalement accessible que l’on peut partager pour diffuser le savoir aux nouveaux joueurs de tout pays. Je voulais proposer quelque chose qui puisse être partagé facilement et légalement. Un livre qui n’aurait pas besoin de négociation ou de coordination d’éditeurs pour être traduit et diffusé. L’Europe a de nombreux pays et de nombreuses langues, et tous ses habitants ne maîtrisent pas suffisamment l’anglais pour étudier un livre écrit en langue étrangère. Les livres et autres ressources ne sont pas toujours accessibles dans certaines langues, et j’avais le sentiment que quelque chose devait être fait. Ce livre fait partie d'un projet qui vise à remplir ce vide. Mon but est de le rendre librement accessible à autant de gens et dans autant de langues que possible.

Je dois admettre que ce livre est, à ma connaissance, le seul écrit par une personne qui n’est ni un joueur professionnel de Go ni même un amateur de niveau dan. Heureusement, nul besoin d’être un professionnel pour écrire un guide pour débutant. En espérant que les lecteurs ciblés le trouveront utiles et que bien d’autres personnes me rejoindront pour participer à ce projet. La situation du jeu de Go dans mon pays, la Grèce, a été cruciale dans la création de ce projet. Au moment où j’écris ces lignes, il n’y a pas de fédération officielle de Go en Grèce, ni même un seul club officiellement déclaré dans le pays. Ce qui existe, ce sont vingt à trente personnes qui jouent au jeu chaque année et font ce qu’ils peuvent pour représenter le jeu à l’intérieur et à l’extérieur de nos frontières. Nous faisons de notre mieux, mais comment faire connaître ce jeu magnifique sans clubs, sans fédération, sans moyens d’enseigner ?

Impossible. Il nous faut trouver un moyen d’enseigner, un moyen d’amener plus de gens à apprécier le jeu et à participer. Je crois que le meilleur outil pour cela est un livre. J’ai donc écrit ce livre, car je pense que c’est ce que je pouvais apporter de mieux à cet effort collectif. Hors contexte, ce livre peut paraître vain et présomptueux dans ce qu’il tente de faire, mais ça n’a jamais été une histoire d’orgueil. Pour le jeu de Go dans notre pays, c’est une nécessité. Et peut être d’autres pays et d’autres langues ont elles aussi besoin d’un tel livre. J’ai remarqué quelque chose à propos de la composition des équipes lors du Pandanet Go European Team Championship. Beaucoup d’équipes de pays comme le nôtre ne semblent pas avoir beaucoup de jeunes joueurs dans leurs rangs. Offrir aux jeunes un livre dans leur langue pourrait beaucoup aider.

Une dernière chose avant que vous ne passiez au contenu proprement-dit du livre. Dans mon travail comme enseignant en informatique auprès des enfants, j’ai remarqué quelque chose : Les enfants s’ennuient rapidement quand vous leur expliquez quelque chose de nouveau sans leur dire pourquoi c’est important, utile et passionnant. Ils vont trouver ça pénible ou inutile. Ils vont le voir comme un travail de plus. Ma solution a été de leur montrer immédiatement une application pratique de ce que je venais de leur expliquer, dans un vrai programme. Bien entendu, cela veut dire qu’ils ne comprennent pas complètement ce qui leur est montré, mais leur curiosité est piquée. Ils se rendent comptent que ce qui leur a été appris est réellement utile, et pas seulement quelque chose de vague et d’ennuyeux.


J’ai donc utilisé cette idée dans ce livre, et quand j’introduirai quelque chose de nouveau, j’essayerai d’en donner immédiatement un exemple tiré d’une partie réelle ainsi que les raisonnements et décisions qui ont conduit à jouer ces coups. J’invite tout le monde à étudier les exemples les plus complexes sur un vrai goban ou un éditeur de Go sur leur ordinateur et à essayer et jouer les séquences proposées, et j’espère que ça aura le même effet bénéfique sur vous que celui que ça a sur mes élèves. Pas d’inquiétude si vous ne comprenez pas tout immédiatement : à la fin du livre, comme à la fin de l’année scolaire, tout sera devenu beaucoup plus clair.

Merci pour votre temps et votre confiance dans ce livre, Haris Kapolos, 3 Kyu DGS


This post by jlt was liked by 2 people: Bonobo, JethOrensin
Top
 Profile  
 
Offline
 Post subject: Re: the Multilingual Go Book Project begins!
Post #8 Posted: Sat Jun 29, 2019 1:28 pm 
Lives in gote

Posts: 502
Liked others: 1
Was liked: 153
Rank: KGS 2k
GD Posts: 100
KGS: Tryss
Thanks !

Top
 Profile  
 
Offline
 Post subject: Re: the Multilingual Go Book Project begins!
Post #9 Posted: Sat Jun 29, 2019 11:47 pm 
Dies in gote
User avatar

Posts: 53
Liked others: 34
Was liked: 32
Rank: DGS 3k
KGS: Jeth
IGS: Jeth
DGS: Jeth_Orensin
OGS: JethOrensin
Thank you for your time and translations :)

I have already setup a google doc for the french translation here :
https://docs.google.com/document/d/1yhg ... 1ufafpkz4o

Would you like me to add you so that you can translate parts of it at your leisure? :)
If so send me your emails through a PM here or you can find me on OGS with the nickname JethOrensin (I am online all day, though I am not always on the computer. But if you send me a message there I will see it within a couple of hours at most)

Have a nice day!

_________________
~~~~~~~~~~~~~\\//~~~~~~~~~~~~~
Ok, I can Go now ...

Top
 Profile  
 
Offline
 Post subject: Re: the Multilingual Go Book Project begins!
Post #10 Posted: Sun Jul 21, 2019 3:05 am 
Dies in gote
User avatar

Posts: 53
Liked others: 34
Was liked: 32
Rank: DGS 3k
KGS: Jeth
IGS: Jeth
DGS: Jeth_Orensin
OGS: JethOrensin
Chapter 1 and chapter 2 are ready and have been uploaded to the website, due to the amazing work of the translators (especially Jean-Louis Tu who single-handedly translated chapter 2 and he is half-way through chapter 3 by now!). Thank you everyone for your help :)

_________________
~~~~~~~~~~~~~\\//~~~~~~~~~~~~~
Ok, I can Go now ...


This post by JethOrensin was liked by: Bonobo
Top
 Profile  
 
Offline
 Post subject: Re: the Multilingual Go Book Project begins!
Post #11 Posted: Mon Aug 05, 2019 2:31 am 
Dies in gote
User avatar

Posts: 53
Liked others: 34
Was liked: 32
Rank: DGS 3k
KGS: Jeth
IGS: Jeth
DGS: Jeth_Orensin
OGS: JethOrensin
Chapter 3 and 4 for French are ready and have been uploaded to the project's webpage. :)
With these 62 pages added, we have reached 100 pages of content in French and Jean-Louis Tu is still working wonders on the translation, as we are heading for the next chapter.

_________________
~~~~~~~~~~~~~\\//~~~~~~~~~~~~~
Ok, I can Go now ...


This post by JethOrensin was liked by: Bonobo
Top
 Profile  
 
Offline
 Post subject: Re: the Multilingual Go Book Project begins! - French added!
Post #12 Posted: Fri Aug 16, 2019 12:12 am 
Dies in gote
User avatar

Posts: 53
Liked others: 34
Was liked: 32
Rank: DGS 3k
KGS: Jeth
IGS: Jeth
DGS: Jeth_Orensin
OGS: JethOrensin
Last time we had reached the end of chapter 4 (page 100) Instead of going a chapter per week, we decided for the next update to prepare everything and provide a fully translated book and website for the French language. :) Jean-Luis Tu did an amazing job in translating everything and we both put in many hours of work for the end result and I think it looks great.

Frankly, after launching the project in December I couldn’t even dream of a complete version being added in so soon, but it did, proving once again that the idea of making this project was not far-fetched. We can do this, as a community, together.

As I mentioned earlier, the website has been completely translated in French https://fr.gobook.eu/ and, as always, you can download the book for free. You are always welcome to contribute in any way you can, especially if you want to help with the translation of the book in your own language. I’d be happy to hear from you.

Be well!

_________________
~~~~~~~~~~~~~\\//~~~~~~~~~~~~~
Ok, I can Go now ...


This post by JethOrensin was liked by: Bonobo
Top
 Profile  
 
Offline
 Post subject: Re: the Multilingual Go Book Project begins! - French added!
Post #13 Posted: Thu Nov 07, 2019 4:13 am 
Dies in gote
User avatar

Posts: 53
Liked others: 34
Was liked: 32
Rank: DGS 3k
KGS: Jeth
IGS: Jeth
DGS: Jeth_Orensin
OGS: JethOrensin
Hello! I would like to share this announcement with you, about the book being translated in the Spanish language. The first chapter is out:

https://www.facebook.com/MultilingualGo ... 2903117226

_________________
~~~~~~~~~~~~~\\//~~~~~~~~~~~~~
Ok, I can Go now ...


This post by JethOrensin was liked by: Bonobo
Top
 Profile  
 
Offline
 Post subject: Re: the Multilingual Go Book Project begins! -Spanish ch1 ad
Post #14 Posted: Tue Dec 10, 2019 1:53 am 
Dies in gote
User avatar

Posts: 53
Liked others: 34
Was liked: 32
Rank: DGS 3k
KGS: Jeth
IGS: Jeth
DGS: Jeth_Orensin
OGS: JethOrensin
Hello! I would like to share this announcement with you, about the book being translated in the Russian language. The first chapter is out. Greag job by mr. Bovichev :)

https://www.facebook.com/MultilingualGo ... 9977234185

_________________
~~~~~~~~~~~~~\\//~~~~~~~~~~~~~
Ok, I can Go now ...


This post by JethOrensin was liked by: Bonobo
Top
 Profile  
 
Offline
 Post subject: Re: the Multilingual Go Book Project - Brazillian ch3 added!
Post #15 Posted: Sat Feb 01, 2020 12:34 am 
Dies in gote
User avatar

Posts: 53
Liked others: 34
Was liked: 32
Rank: DGS 3k
KGS: Jeth
IGS: Jeth
DGS: Jeth_Orensin
OGS: JethOrensin
Thanks to the tireless work of Lucas Félix, chapter 3 for Brazillian Portuguese is up, and the quality of life changes applied to it are soon to come for all the languages of the project.

https://www.facebook.com/MultilingualGo ... 7389841110

_________________
~~~~~~~~~~~~~\\//~~~~~~~~~~~~~
Ok, I can Go now ...


This post by JethOrensin was liked by: Bonobo
Top
 Profile  
 
Offline
 Post subject: Re: the Multilingual Go Book Project - Brazillian ch3 added!
Post #16 Posted: Mon Feb 03, 2020 1:46 am 
Dies in gote

Posts: 61
Liked others: 12
Was liked: 18
Universal go server handle: Jæja
How's progress on the Dutch edition going? I'd like to help out if you need any help.

Top
 Profile  
 
Offline
 Post subject: Re: the Multilingual Go Book Project - Brazillian ch3 added!
Post #17 Posted: Tue Feb 04, 2020 8:59 am 
Beginner
User avatar

Posts: 9
Liked others: 8
Was liked: 6
Rank: OGS 14k
Universal go server handle: lucasfelix
JethOrensin wrote:
Thanks to the tireless work of Lucas Félix [...].
Tiresome, you mean. If you got a bit stronger every time I reworked something, you’d soon be giving 9 stones to AlphaGo. =P


This post by lucasfelix was liked by 2 people: Bonobo, JethOrensin
Top
 Profile  
 
Offline
 Post subject: Re: the Multilingual Go Book Project - Brazillian ch3 added!
Post #18 Posted: Tue Feb 04, 2020 9:49 am 
Dies in gote
User avatar

Posts: 53
Liked others: 34
Was liked: 32
Rank: DGS 3k
KGS: Jeth
IGS: Jeth
DGS: Jeth_Orensin
OGS: JethOrensin
Jæja wrote:
How's progress on the Dutch edition going? I'd like to help out if you need any help.


Indeed every help is needed and I really appreciate your offer :)
I will send you a private message with details on the issue.

_________________
~~~~~~~~~~~~~\\//~~~~~~~~~~~~~
Ok, I can Go now ...

Top
 Profile  
 
Offline
 Post subject: Re: the Multilingual Go Book Project - Brazillian ch3 added!
Post #19 Posted: Sat Aug 29, 2020 5:10 am 
Dies in gote
User avatar

Posts: 53
Liked others: 34
Was liked: 32
Rank: DGS 3k
KGS: Jeth
IGS: Jeth
DGS: Jeth_Orensin
OGS: JethOrensin
Hello again :) Chapter 4 is ready in Spanish and we are definitely in line for completing the book in Spanish by the end of the year. If you check it out and find any mistakes, please let me know so I can fix them by then.

Be well! :)

https://www.facebook.com/MultilingualGo ... 152801799/

_________________
~~~~~~~~~~~~~\\//~~~~~~~~~~~~~
Ok, I can Go now ...


This post by JethOrensin was liked by: Bonobo
Top
 Profile  
 
Offline
 Post subject: Re: the Multilingual Go Book Project - German ch1 added!
Post #20 Posted: Fri Sep 18, 2020 2:20 am 
Dies in gote
User avatar

Posts: 53
Liked others: 34
Was liked: 32
Rank: DGS 3k
KGS: Jeth
IGS: Jeth
DGS: Jeth_Orensin
OGS: JethOrensin
Starting up a new language! German chapter 1 is ready :)

https://www.facebook.com/MultilingualGo ... 3794636468

_________________
~~~~~~~~~~~~~\\//~~~~~~~~~~~~~
Ok, I can Go now ...


This post by JethOrensin was liked by: Bonobo
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC - 8 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group